تخته وایت برد شیشه ای چیست و با تخته معمولی چه فرقی دارد؟

مدیر وبسایتمدیر وبسایت
909 بازدید
مقایسه تخته وایت برد شیشه ای و معمولی

شاید هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی کاربرد شیشه، از ساخت ظرف‌ها و پنجره‌ها فراتر رود. اما چه‌کسی می‌داند جهان چه خوابی برای ما دیده؟ ناگهان به خودمان می‌آییم و می‌بینیم در کلاس‌های درس و اتاق‌های کنفرانس، ماژیک به دست گرفته‌ایم و روی شیشه می‌نویسیم. چرا؟ چه شد که وایت‌برد جای خود را به گلس‌برد داد؟ چه شد که تصمیم گرفتیم برای ساخت وایت برد، به جای سرامیک و استیل از شیشه استفاده کنیم؟

پاسخ در ذات انسان نهفته است. ما طوری آفریده شده و تکامل یافته‌ایم که هیچگاه از حرکت به‌سوی «بهتر»ها باز نایستیم. روزی به این نتیجه رسیدیم که نوشتن با ماژیک بهتر از نوشتن با گچ است و تخته وایت برد را ساختیم. کمی پس، یاد گرفتیم که برای جوهر ماژیک، شیشه میزبان بهتری از سرامیک و استیل است؛ این شد که تخته وایت برد شیشه ای را ساختیم. اما مگر شیشه چه مزیتی نسبت به وایت‌بردهای معمولی دارد؟ اصلا تخته وایت برد شیشه ای چیست؟ به اینکوگروپ، جایی که پاسخ این پرسش‌ها را خواهید یافت، خوش‌آمدید.

تخته وایت برد شیشه ای چیست؟

پیش از تعریف تخته وایت برد شیشه ای، لازم است بدانید که انواع مختلف تخته وایت برد، دارای کیفیتی متفاوت هستند. گلس‌برد از شیشه و به‌طور امن ساخته شده‌اند. پاک‌کردنشان بسیار آسان است و همچنین، هیچگونه لکه‌ای نمی‌گیرند. ناگفته نماند که این تخته‌ها بسیار با دوام هستند.

جنس شیشه‌ای این تخته‌ها باعث شده که با دکوراسیون محیط نیز به خوبی تطبیق پیدا کنند. حتی گاهی به‌عنوان بخشی از دکوراسیون اداری دیده می‌شوند. استفاده از تخته وایت برد شیشه ای در اداره‌ها آمار بالایی دارد. دلیلش هم این است تخته وایت‌برد شیشه‌ای، هم از دیدگاه زیبایی‌شناختی و هم از دیدگاه عملکرد و کیفیت، فوق‌العاده است.

مردی مقابل تخته وایت برد شیشه ای

تخته وایت برد شیشه ای چیست

چرا تولیدکنندگان به فکر ساخت تخته وایت برد شیشه ای افتادند؟

دلایل ساخت تخته وایت برد شیشه ای چیست؟ در پاسخ به این سوال، نخست بهتر است مشکلات انواع دیگر تخته وایت برد را بررسی کنیم. به طور کلی، افزون‌بر گلس‌برد، سه گونه تخته دیگر وجود دارد که عبارتند از: تخته وایت برد ملامین، تخته وایت برد استیل یا آلومینیوم، و تخته وایت برد استیل پروسلین. با وجود این سه گونه، چرا ساطندگان نیاز به وجود یک گونه دیگر، آن هم از جنس شیشه را لازم دانستند و به ساخت تخته وایت برد شیشه ای پرداختند؟

مزیت رقابتی تخته وایت برد شیشه ای چیست؟ پاسخ در بررسی مشکلات گونه‌ها دیگر نهفته‌است. گونه‌های رایج، به مرور زمان چندین و چند مشکل ایجاد می‌کنند. لکه گیری عمقی، خش افتادن و فرسوده شدن، برخی از مشکلات شناخته‌شده وایت‌بردهای ملامینی، آلومینیومی و استیل است. خوشبختانه تخته وایت برد شیشه ای این مشکلات را ندارد. می‌پرسید چگونه؟ پس بیایید در ادامه به بررسی این مشکلات بپردازیم.

  • لکه‌های عمیق

شاید این واژه به خودی خود مشکل تخته وایت بردها را بیان نکند. بنابراین تصور کنید که تخته وایت برد شما در نخستین روزهای پس از خرید، کاملا تمیز مانده و به‌راحتی نیز پاک می‌شود. اما پس از یک هفته، لکه‌های عمقی به مرور شکل می‌گیرند؛ جوهر ماژیک به لایه‌های زیرین تخته نفوذ می‌کنند و ما همواره شاهد لکه‌هایی از جوهر خواهیم بود که هیچ پاک نمی‌شوند. این مشکل را به‌حتم در کلاس‌های درس دیده‌اید.

در آغاز سال تحصیلی، تخته‌های وایت برد کاملا سفید هستند، اما پس از گذشت چند هفته، به نظر می‌رسد که پس زمینه آنها به رنگ جوهر ماژیک درآمده است. هرچند این مشکل حاصل تمیز نکردن درست تخته است، اما خب، رخ می‌دهد. این در حالی است که تخته وایت بردهای شیشه‌ای با چنین مشکلی روبرو نمی‌شوند. زیرا هیچ روزنه‌ای ندارند؛ جوهر به درون آنها نفوذ نمی‌کند و به سادگی پاک می‌شود. به همین دلیل تخته وایت برد شیشه ای گزینه بهتری است.

  • خش‌افتادگی

این مشکلی است که حتی بهترین تخته وایت بردهای استیل نیز به آن دچار می‌شوند. تخته وایت بردها و به طور کلی، تمام اشیاء دیواری، در معرض خش افتادن هستند. این مشکل می‌تواند به دلیل جابجایی وسایل، بی‌کیفیتی ماژیک‌ها و بی‌کیفیتی تخته‌پاک‌کن‌ها رخ دهد. البته در بین تخته وایت بردهای مرسوم، تخته‌های سرامیکی بیشترین مقاومت را در برابر خش افتادن دارند. اما با این حال از کیفیت و دوام تخته‌های شیشه ای برخوردار نیستند.

تخته‌های شیشه ای از شیشه گرمادیده نشکن ساخته شده‌اند و به‌تقریب، ۴ برابر بادوام‌تر از سرامیک هستند. به همین دلیل خش افتادن روی آن‌ها و یا حتی شکستن‌شان، امری غیرممکن می‌نماید. این ویژگی، خرید تخته وایت برد شیشه ای را برای اداره‌ها و جاهای شلوغی چون مدرسه‌ها واجب می‌کند.

  • فرسوده‌شدن

تخته وایت بردها کاربرد بسیاری در مدارس، دفاتر و صنایع دارند و مدام مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل فرسودن آن‌ها پس از مدتی کوتاه، یک امر عادی است. البته تخته وایت بردهای ملامین تا حدودی در مقابل فرسودگی مقاومند و سطح‌شان دیرتر کیفیت خود را از دست می‌دهد. اما تخته وایت بردهای شیشه، کاملا در برابر فرسودگی مصون هستند و حتی اگر ۲۰ سال هم کار کرده باشند، کیفیت و ظاهری همچون روز اول دارند.

رنگ های مختلف تخته وایت برد شیشه ای

انواع زنگ های تخته وایت برد شیشه ای

مقایسه کلی وایت‌ برد معمولی و شیشه ای

جنس و ساختار

تفاوت اصلی میان تخته وایت برد معمولی و شیشه‌ای، در جنس و ساختارشان است. این تفاوت بیشتر برای سازندگان اهمیت دارد.

  • وایت‌ برد معمولی: از فلز (اغلب استیل)، سرامیک، ملامین و گاهی پلاستیک ساخته می‌شود. اگر بخواهند آهنربایی باشد، از فلز می‌سازند و در غیر این صورت، از مواد دیگر.
  • وایت‌ برد شیشه ای: همانطور که از نامش پیداست، از جنس شیشه‌است. تخته وایت برد شیشه‌ای نیز می‌تواند آهنربایی باشد. برای مگنت‌سازی یک لایه فلز به پشت شیشه می‌افزایند.

مزایا و معایب

تفاوت مهم دیگری که این تخته‌ها دارند، در مزایا و معایب‌شان است. این دسته از تفاوت‌ها باید مورد اهمیت مشتریان قرار بگیرد.

وایت‌ برد معمولی

  • مزایا
    • مقرون‌به‌صرفگی؛ قیمت مناسبی دارند و خرید آن‌ها از نظر اقتصادی به‌صرفه است (البته فقط در کوتاه‌مدت).
    • گوناگونی؛ از نظر طرح و رنگ بسیار گوناگون است و دست مشتریان باز است.
    • قابلیت نصب آسان؛ به‌آسانی نصب و به‌سرعت برای استفاده آماده می‌شود.
  • معایب
    • آسیب‌پذیری در برابر خط‌ و خش
    • عدم امکان استفاده از آهنربا
    • انعکاس نور؛ باعث اذیت چشم‌ها و ناپیدایی نوشته‌ها می‌شود.

وایت‌ برد شیشه ای

  • مزایا
    • ضد خش؛ شیشه‌ای که در ساخت آن به کار می‌رود، خش نمی‌افتد.
    • شفافیت بالا
    • قابلیت استفاده از آهنربا
    • عمر طولانی؛ معمولا از شیشه گرمادیده ساخته می‌شود که عمری طولانی دارد.
  • معایب
    • قیمت بالا؛ البته فقط در کوتاه مدت؛ صرفه اقتصادی‌اش در بلندمدت، وقتی نیاز به خرید تخته جدید نداشتید، خود را نشان می‌دهد.
    • سنگینی وزن
    • نیاز به مراقبت بیشتر

در تهیه تخته وایت برد شیشه ای، باید چه چیزهایی را در نظر داشته باشیم؟

موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید؟

تخته وایت برد شیشه ای گران‌ترین گزینه در بین تخته‌های دیگر است. اما باید در نظر داشت که کیفیت و دوام‌شان، از هر لحاظ، نسبت به سایر گونه‌ها بیشتر است؛ به طوری شاید هیچگاه به تعویض و خرید یک تخته وایت برد دیگر، نیاز پیدا نکنید. بنابراین اگر می‌خواهید به صورت مداوم از تخته وایت برد خود استفاده کنید، به جای هزینه کردن برای سایر گونه‌ها، که پس از مدتی نیاز به تعویض و هزینه دارند، گونه شیشه ای را انتخاب کنید. تهیه ی تخته وایت برد شیشه ای، نسبت به سایر گونه‌ها، مزایای بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت.

  • تا چه حد از آن استفاده خواهید کرد؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، تخته وایت بردهای شیشه ای کیفیت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل گران‌بهاتر هستند. هرچند که خرید آنها تصمیمی درست است، اما قبل از صرف هزینه، باید میزان کارکرد خود را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید از تخته خود، گه‌گاه و تنها برای یادداشت‌گذاری استفاده کنید، می‌توانید گونه‌های دیگری چون ملامین یا استیل را در نظر بگیرید. اما اگر می‌خواهید برای دفاتر، مدارس و صنایع آن را تهیه کنید، به دلیل کاربست بالا در این مکان‌ها، بهترین گزینه‌تان تخته وایت برد شیشه‌ای است.

  • دوست دارید آهنربایی باشد؟

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما تخته وایت بردهای شیشه ای هم مگنتی یا آهنربایی می‌شوند. مگنتی بودن این تخته‌ها به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی ماژیک‌ها و تخته‌پاک‌کن را به آن بچسبانید، تا از گم شدن آنها جلوگیری شود. بنابراین هر بار که می‌خواهید چیزی بنویسید، نیازی به اتلاف وقت برای پیدا کردن ماژیک‌ها و یا تخته پاک کن ندارید. افزون بر این، می‌توانید به کمک گیره‌های مگنتی، یادداشت‌های مختلف و یا عکس‌هایی را که نیاز است، روی تخته بچسبانید.

در تهیه تخته وایت برد شیشه ای با قابلیت آهنربایی، دقت کنید که تا چه حد می‌خواهید از آهنربای آن استفاده کنید؟ زیرا لایه‌های فلزی آهنربایی که در پشت شیشه‌ها قرار می‌گیرند، دارای میزان خاصیت آهنربایی مختلفی هستند. برخی از آنها حتی می‌توانند حتی اشیائی تا وزن ۴ کیلوگرم را تحمل کنند. اما برخی دیگر، تنها تحمل چندین ماژیک سبک را دارند. شدت آهنربایی‌بودن تخته، در قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

  • چه‌رنگی دوست دارید؟

هر چند که تخته وایت بردهای شیشه ای، به خودی خود زیبایی بسیاری دارند، اما نمی‌توان مدل‌های رنگی آن‌ها را نادیده گرفت. اگر افزون بر کاربرد و کیفیت، به زیبایی تخته و هماهنگی آن با دکوراسیون محل مورد نظر اهمیت می‌دهید، لازم است تا به رنگ آن نیز توجه کنید. تخته وایت برد پایه دار و ساده شیشه ای در رنگ‌هایی گوناگون ساخته می‌شوند و دست کاربران در انتخاب بسیار باز است.

خته وایت برد شیشه ای سبز

موارد لازم برای تهیه تخته وایت برد شیشه ای

جمع بندی

تخته وایت بردها در مکان‌های مختلفی چون کلاس‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، صنایع و غیره، بسیار کاربرد دارند. آنچه در خرید تخته وایت برد سفارشی اهمیت دارد، توجه به کیفیت محصول است. زمانی که سخن از کیفیت تخته وایت برد به میان آید، تخته‌های شیشه ای پیشتازند. این مدل تخته‌ها مزایای بسیار زیادی داشته و در مقایسه با دیگر تخته وایت بردها، کیفیت بالاتری دارند.

سوالات متداول

  • آیا تخته وایت برد شیشه ای از استحکام کافی برخوردار است؟
    تخته وایت برد شیشه ای از شیشه‌های مستحکم تمپر شده و سیکوریت که ضد ضربه و مقاوم هستند ساخته شده است.
  • مهم ترین مزیت تخته‌های شیشه ای نسبت به وایت برد‌های ساده چیست؟
    استحکام ، عمر طولانی، شفافیت و عدم ماندن جوهر ماژیک روی تخته‌های شیشه ای، مزیت‌های کاربردی این تخته‌ها هستند.
  • آیا ماژیک خاصی برای این تخته ها وجود دارد؟
    بله؛ ماژیک‌هایی به نام ماژیک گلس‌برد، ویژه نوشتن روی تخته وایت برد شیشه ای هستند. البته با ماژیک وایت برد نیز می‌توان روی آن‌ها نوشت.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۵ رای
دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “تخته وایت برد شیشه ای چیست و با تخته معمولی چه فرقی دارد؟”

    1. سلام محبوبه ی عزیز
      لطفا با کارشناسان ما برای راهنمایی بیشتر درمورد قیمت تخته وایت برد های شیشه ای تماس بگیرید.
      شماره تماس: ٠٢١۶۶١٧۶٨۴٠ – ٠٩١٩٢٠٩۴٨٨٢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره اینکو گروپ

اینکو گروپ فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ در شهر اربیل کشور عراق به عنوان نماینده انحصاری فروش محصولات شرکت آمریکایی ویستا سیستم آغاز کرد. محصولات این شرکت در زمینه انواع تابلوهای اعلانات و راهنمای اداری میباشد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
×