روش های افزایش ماندگاری تخته وایت برد شیشه ای

مدیر وبسایتمدیر وبسایت
1,115 بازدید
روش های افزایش ماندگاری تخته وایت برد شیشه ای

یکی از دلایل مهم افزایش ماندگاری تخته وایت برد شیشه ای تمیز نگه داشتن آن است. پاک کردن خطوط روی وایت برد شیشه‌ ای بسیار آسان می‌ باشد و با یک تخته پاک‌ کن خشک و مناسب می‌ توان به راحتی گلس برد را بعد از استفاده تمیز کرد. بعد از تخته وایت برد مهم ترین مساله نحوه پاک کردن آن می تواند باشد.

حتی تمیز کردن آن بلافاصله بعد از نوشتن نیازی نیست، زیرا ماندن جوهر ماژیک روی آن تاثیر منفی ندارد و می‌ توان با شیشه پاک‌ کن یا مواد پاک کننده دیگرکه در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم،  آن را دوباره مانند روز اول تمیز نمود. البته اگر تمیز کردن وایت برد شیشه‌ ای با تخته پاک‌کن خشک به صورت منظم و بعد از هربار استفاده انجام شود، قطعا راحت‌ تر می‌ باشد؛ جوهر باقی مانده و گرد و غبار را از بین می‌ برد و می‌ تواند به جلوگیری از لکه شدن وایت برد شیشه‌ ای کمک کند.

بهتر است از ماژیک‌ های مرغوب استفاده کنید تا اثر کمتری بر روی وایت برد شیشه‌ ای بگذارند و جوهر آنها تازه باشد تا به راحتی پاک شوند. تخته پاک‌کن خود را نیز هر چند وقت یکبار تعویض نمایید و یا اگر قابل شستشو می‌ باشد، آن را با مواد تمیز کننده به خوبی بشویید تا اثرات جوهر روی آن نماند و سپس آن را برای استفاده مجدد خشک کنید.

چرا از تخته پاک کن خشک استفاده کنیم؟

چرا از تخته پاک کن خشک استفاده کنیم؟

گلس برد یا همان تخته وایت برد شیشه‌ ای صفحه نوشتاری شیشه‌ ای است که از شیشه‌ های سکوریت نازک و مقاوم و در رنگ‌ های متنوع ساخته می‌ شود که می‌ توان با ماژیک‌ های رنگی و یا ماژیک سفید بر روی آن نوشت.

به دلیل استفاده از همین شیشه سکوریت در ساخت تخته وایت برد شیشه‌ ای، تخته پاک کن گلس برد باید خشک و نرم و متناسب با سطح شیشه‌ ای باشد. خشک بودن و لطافت تخته پاک‌ کن باعث پاک شدن راحت‌ تر اثر جوهر ماژیک از روی وایت برد شیشه‌ ای می‌ گردد. اگر تخته پاک‌کن دارای رطوبت باشد، به دلیل سطح صاف شیشه‌ ای جوهر باقی مانده را هنگام تمیز کردن بر روی سطح تخته پخش می‌ نماید و به درستی تخته وایت برد شیشه‌ ای ایتک برد پاک نمی‌ شود.

تخته پاک‌ کن‌ های خشک که جنس آنها از پارچه، نمد و یا اسفنج می‌ باشد، بهترین گزینه برای تمیز کردن وایت برد شیشه‌ ای محسوب می‌ گردند. این تخته پاک‌ کن‌ ها به دلیل نرمی و لطافت بالا و همچنین خشک بودن به راحتی اثرات جوهر ماژیک‌ ها را از روی گلس برد پاک می‌ کنند و باعث ایجاد خط و خش بر روی آن نمی‌ شوند.

افزایش ماندگاری تخته وایت برد شیشه ای با استفاده از لوازم جانبی

افزایش ماندگاری تخته وایت برد شیشه ای با استفاده از لوازم جانبی

از بهترین لوازم جانبی برای وایت برد شیشه‌ ای که کاربردهای متنوعی دارند و باعث افزایش ماندگاری بیشتر تخته وایت برد شیشه ای می‌ شوند، می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  • پایه نگه دارنده مخصوص تخته وایت برد شیشه ای

وایت بردهای شیشه‌ ای قابلیت نصب بر روی دیوار یا پایه‌ های مخصوص را دارند. پایه‌ هایی از جنس آهن سبک، آلومینیوم و چوب برای نگه داشتن وایت برد شیشه‌ ای جدا از دیوار طراحی و تولید شده‌ اند که در ابعاد و اندازه‌ های متناسب با وایت برد شما و همچنین با طرح‌ های مختلف در بازار موجود می‌ باشند. همچنین پایه‌ هایی برای نصب گلس برد بر روی دیوار نیز تعبیه شده است.

  • ماژیک مخصوص وایت برد شیشه‌ ای

به دلیل ضخامت بیشتر شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی، برای نوشتن بر روی وایت برد شیشه‌ ای نیاز به ماژیک مخصوص می‌ باشد. این ماژیک‌ ها دارای رنگدانه‌ های قوی‌ تری می‌ باشند و در هنگام نوشتن می‌ توانند جوهر پررنگ‌ تری نسبت به ماژیک‌ های معمولی ارائه دهند. همچنین پاک شدن ماژیک‌ های مخصوص گلس برد به دلیل خشک نشدن سریع جوهر آنها، نسبت به سایر ماژیک‌ ها راحت‌ تر است.

  • تخته پاک‌کن مخصوص وایت برد شیشه‌ ای

تخته پاک‌ کن‌ های معمولی دارای لبه‌ های سخت و تیزی هستند که اگر برای تمیز کردن گلس برد از آنها استفاده شود، باعث ایجاد خط و خش بر روی شیشه تخته وایت برد می‌ شوند و به مرور زمان کیفیت سطح شیشه‌ ای تخته وایت برد کاهش می‌ یابد. اما تخته پاک‌کن مخصوص وایت برد شیشه‌ ای لبه‌ های نرم و مناسبی دارد که هنگام پاک کردن اثرات ماژیک و کشیدن آن بر روی شیشه سکوریت تخته وایت برد، باعث بروز خط و خش نمی‌ گردد.

  • مگنت‌ های دکمه‌ ای مغناطیسی مخصوص وایت برد شیشه‌ ای

از آنجایی که گلس برد دارای خاصیت مغناطیسی نیز می‌ باشد، می‌ توانید از مگنت‌ های دکمه‌ ای مغناطیسی که در رنگ‌ های متنوع تولید می‌ شوند، برای چسباندن عکس، کاغذ یادداشت، اسناد و … بر روی وایت برد شیشه‌ ای استفاده کنید. این مگنت‌ ها با استفاده از آهنرباهای نئودیمیوم قوی ساخته می‌ شوند که قدرت چسبندگی بالایی دارند و مخصوص وایت بردهای شیشه‌ ای هستند.

  • اعداد، حروف و اشکال مغناطیسی مخصوص وایت برد شیشه‌ ای

از دیگر تجهیزات جانبی تخته وایت برد شیشه‌ ای که کاربرد زیادی دارند، می‌ توان اعداد، حروف و اشکال (دایره، فِلش، مثلث و…) مغناطیسی را با طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوع نام برد که می‌ توانید با اهداف گوناگون از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال می‌ توان از این موارد برای آموزش اعداد به کودکان استفاده نمود و یا می‌ توانید از این اعداد و حروف برای مشخص کردن روزهای هفته و یا ماه استفاده کنید.

  • نگهدارنده لوازم جانبی مخصوص وایت برد شیشه‌ ای

برای رعایت نظم و جلوگیری از شلوغ شدن صفحه تخته وایت برد شیشه‌ ای می‌ توانید از یک نگهدارنده یا پایه برای قرار دادن انواع لوازم جانبی مانند ماژیک، تخته پاک‌کن، مگنت‌ های مغناطیسی و … در کنار وایت برد شیشه‌ ای استفاده نمایید.

روش‌های تمیز کردن تخته وایت برد شیشه‌ ای خشک

روش‌های تمیز کردن تخته وایت برد شیشه‌ ای خشک

  • پراکسید یا ایزوپروپیل الکل

    ایزوپروپیل الکل که اغلب به عنوان پراکسید هیدروژن شناخته می شود، یکی از محلول های عالی برای تمیز کردن تخته نوشتاری سفید است. این محلول به خوبی لکه و آثار به جا مانده از جوهر ماژیک‌ های وایت برد را از بین می‌ برد.

    الکل ایزوپروپیل ۹۰ یا ۹۹ درصد بهترین اثربخشی را دارد. اما محلول‌ های ۷۰% تقریبا کارایی لازم را ندارند. برای تمیز کردن ابتدا پراکسید را آب مخلوط کنید. سپس مقداری از محلول را روی پارچه بریزید. بهتر است از پارچه میکروفیبر یا پارچه‌ های نرم برای این منظور استفاده کنید. سپس پارچه را روی سطح تخته بکشید و آن را تمیز کنید. برای لکه‌ های مقاوم‌ تر، پراکسید را مستقیما روی محل موردنظر بکشید. مقدار محلول به اندازه‌ ای باشد که یک لایه نازک از آن روی لکه باقی بماند. سپس چند ثانیه صبر کنید. .آنگاه محل موردنظر را با دستمال پاک نمایید. پراکسید هیدروژن به راحتی در دسترس هست و قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد.

  • ضدعفونی کننده دست

    اکثر محلول‌ های ضدعفونی کننده دست موجود در بازار حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل ایزوپروپیل هستند. این میزان الکل برای از بین بردن ویروس‌ هایی نظیر ویروس کرونا مناسب است. اما یک محلول ضدعفونی کننده دست برای اینکه بتواند به‌ خوبی لکه‌ های جوهر روی تخته وایت برد را تمیز کند، به غلظت بیشتری از الکل نیاز دارد. غلظت ۹۰ تا ۹۹ درصد برای این منظور عالی است. محلول ضدعفونی‌ کننده دست را مستقیما روی تخته گلس برد بمالید. ۳۰ ثانیه صبر کنید. سپس با استفاده از یک پارچه نرم تمیز یا دستمال کاغذی تمام سطح تخته را پاک نمایید.

  • سرکه

    مخلوط سرکه با آب یکی از روش‌های غیر شیمیایی موثر و بی‌خطر برای تمیز کردن وایت برد شیشه‌ ای است. این محلول تمیزکننده‌ طبیعی تقریبا در هر خانه‌ ای یافت می‌ شود. برای تمیز کردن تخته نوشتاری سفید ابتدا یک قاشق چایخوری سرکه را در یک فنجان آب حل کنید. محلول بدست آمده را روی تخته اسپری کنید. سپس آن را با یک پارچه میکروفیبر یا پارچه نرم تمیز پاک نمایید. در صورتی که تخته بطور کامل تمیز نشده باشد، اجازه دهید محلول سرکه و آب چند دقیقه‌ ای روی تخته باقی بماند. این محلول خانگی بسیار ارزان است و می‌توان به آن لقب “بهترین محلول پاک کننده طبیعی” را داد.

  • اسپری مو

    اسپری‌ های مو اغلب حاوی الکل ایزوپروپیل است. همین موضوع موجب شده تا ما آن را در دسته‌ محلول های پاک کننده وایت برد شیشه‌ ای قرار دهیم. البته تمیز کردن گلس برد با اسپری مو به اندازه محلول‌ های پاک کننده‌ ای که در بالا معرفی کردیم، راحت نیست. برای تمیز کردن تخته وایت برد کافی است اسپری مو را روی تخته اسپری کنید.
    سپس بگذارید محلول چند دقیقه روی سطح بماند. به کمک یک پارچه نرم و تمیز که به محلول مواد شوینده ملایم و آب گرم آغشته شده است، مواد چسبناک اسپری مو را از روی تخته نوشتاری تمیز کنید.

  • محلول WD-40

    اگر یک قوطی WD-40 در منزل یا محیط کار خود دارید، می‌ توانید از آن برای تمیز کردن تخته نوشتاری سفید خود استفاده کنید. محلول را روی تخته و قسمت‌ هایی که اثر جوهر مانده است اسپری کنید. سپس آن را با پارچه تمیز کنید. این محلول نه تنها صفحه وایت برد شما را تمیز می کند بلکه آن را مثل روز اول براق و درخشان نیز می کند. اما در هنگام استفاده از این محلول مراقب باشید. اسپری WD-40 ممکن است لباس شما را لکه دار کند.

همانطور که گفتیم، پاکیزه نگه داشتن تخته وایت برد شیشه ای  باعث بالا رفتن طول عمر آن ها می شود. هر چند بر خلاف تخته سیاه ها و وایت برد های قدیمی، که نیاز به تمیز کردن های پی در پی و سختی داشتند، این نوع وایت برد ها بعد از هر بار استفاده به راحتی با استفاده از دستمال و یا تخته پاک کن تمیز می شوند. علاوه بر این دیگر نیازی نیست نگران مدت طولانی که آثار ماژیک بر سطح تخته میماند باشید، زیرا هر چقدر هم که طول بکشد تخته به راحتی تمیز می شود.

بهتر است از بعضی مواد و محلول ها برای تمیز کردن تخته وایت برد شیشه ای استفاده نکنیم.
یکی از این موارد خمیر دندان است زیرا به مرور زمان سطح تخته وایت برد را خراب می‌ کند.

اینکو گروپ

سوالات متداول

  • آیا لکه های قدیمی قابل پاک شدن هستند؟

بله با استفاده از مواردی که گفتیم می توانید لکه های قدیمی و خشک شده را نیز از بین ببرید. فقط بهتر است برای تمیز کردن لکه و رد ماژیک صبر کنیم تا جوهر کاملا خشک شود.

  • میتوانیم لکه های تخته وایت برد را با خمیر دندان تمیز کنیم؟

بهتر از است از انجام این کار خودداری کنید. از خمیر دندان، مخصوص خمیردندان سفید رنگ، می‌ توان برای تمیز کردن وایت برد شیشه ای استفاده کرد. برای این منظور بایستی خمیردندان را مستقیما از همان تیوپ به روی تخته بمالید.

 سپس به کمک یک پارچه نرم محل مورد نظر را پاک کنید. خمیر دندان یک پاک کننده ملایم است که می‌ تواند تخته نوشتاری شما را تمیز کند. اما استفاده از آن توصیه نمی‌ شود زیرا به مرور زمان سطح تخته وایت برد را خراب می‌ کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۷ رای
دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

4 پاسخ به “روش های افزایش ماندگاری تخته وایت برد شیشه ای”

  1. چجوری لکه های جامونده از تخته پاک کن رو پاک کنیم یا چه کاری انجام بدیم لک تخته وایت برد به جا نمونه؟

    1. وقتی خط جدیدی بر روی خط قدیمی می‌کشید مطالبی که روی تخته نوشتید رو فورا از روی تخته پاک کنید و با یک پارچه مناسب یا تخته پاکن مخصوص قبل از خشک شدن اقدام به پاک کردن کنید.
      در صورتی که پاک نشد مجدد این کار را انجام دهید و تا جایی ادامه دهید که کاملا مطالب قبلی پاک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره اینکو گروپ

اینکو گروپ فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ در شهر اربیل کشور عراق به عنوان نماینده انحصاری فروش محصولات شرکت آمریکایی ویستا سیستم آغاز کرد. محصولات این شرکت در زمینه انواع تابلوهای اعلانات و راهنمای اداری میباشد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
×